Advocaat trots ondanks WK-exit: ‘We deden gewoon mee tegen een wereldploeg’

Bondscoach Dick Advocaat is lovend over zijn ploeg Curacao.
Bondscoach Dick Advocaat is lovend over zijn ploeg Curacao. Foto: Hans Hofstra

PHILADELPHIA – De teleurstelling over de uitschakeling op het WK was zichtbaar, maar bondscoach Dick Advocaat overheerste na afloop vooral de trots. Na de 2-0 nederlaag tegen Ivoorkust sprak hij lovend over de inzet van zijn spelers en de ontwikkeling van het Curaçaose voetbal.


Volgens Advocaat heeft zijn ploeg zich uitstekend gepresenteerd tegen een van de toplanden van het mondiale voetbal. "We deden gewoon mee tegen een wereldploeg. We waren niet bescheiden. We deden mee, zowel defensief als naar voren. Alleen moet je dan ook het geluk hebben dat je uit één van die aanvallen scoort. Zij doen dat wel, wij niet. Dat is het verschil," zei de bondscoach.

Toch ziet Advocaat ook ruimte voor verbetering. "Een aantal posities moeten beter worden. Die moeten we proberen te vinden, zodat we makkelijker kunnen voetballen. Nu moeten we ontzettend hard werken om tot een resultaat te komen."

Trotse bondscoach

Terugkijkend op de WK-campagne is de ervaren trainer vooral trots op wat zijn selectie heeft bereikt. "Toen we begonnen was het doel om ons te kwalificeren voor het WK. Dat is gelukt. En als je ziet hoe deze spelers tegen drie wereldploegen hebben gespeeld, dan hebben ze het geweldig gedaan."

Over zijn eigen toekomst wilde Advocaat nog niets kwijt. "Daar heb ik geen minuut aan gedacht. Ik ben alleen bezig geweest met deze wedstrijd en hoe we het beter konden doen." Ook sprak hij zijn waardering uit voor zijn technische staf, die volgens hem "uitstekend werk" heeft geleverd.


244 keer gelezen

Deel dit artikel: