Koning Willem-Alexander bezoekt Suriname voor het eerst in 47 jaar

Afbeelding
Foto: RVD

DEN HAAG - Koning Willem-Alexander bezoekt Suriname op uitnodiging van president Simons. Het wordt het eerste staatsbezoek sinds 1978, toen koningin Juliana er was.


De Rijksvoorlichtingsdienst bevestigt het bezoek, dat plaatsvindt van maandag 1 tot en met woensdag 3 december.
 
Het staatsbezoek staat in het teken van de brede samenwerking tussen Suriname en het Koninkrijk der Nederlanden.

Met oog voor het gedeelde verleden zal het bezoek gericht zijn op samenwerking, uitwisseling en toekomstige partnerschappen op tal van terreinen.

Bezoek na onafhankelijkheidsviering

Het staatsbezoek komt vlak na de viering van 50 jaar Surinaamse onafhankelijkheid op 25 november.

Het bezoek was te verwachten na de komst van een nieuwe Surinaamse regering. Onder het bewind van de veroordeelde Bouterse vonden jarenlang geen koninklijke bezoeken plaats.


2.160 keer gelezen

Deel dit artikel: